En flygande vecka

Thank God it's friday, som majoriteten av min skola skulle ha sagt! Själv så håller jag mig till ett simpelt och svenskt "FREDAG!!!", utan någon som helst religiös inblandning eller medvetenhet (om man bortser från själva ordet fredag då...). Veckan har verkligen gått snabbt, vilket har mycket att göra med att man faktiskt är ständigt upptagen! Dock så har just den här precisa veckan verkligen flugit iväg, vilket mycket kan bero på det faktum att jag har levt de-facto ungkarlsliv sen i Onsdags, då fadern begav sig på en affärsresa till Nanjing. I Onsdags så ignorerades det faktum att jag hade en hel drös med plugg, och jag begav mig ut för att få i mig lite mat och lite dryck tillsammans med en av faderns kollegor! Kvällen slutade efter en avrundning på Dunkin' Donuts med att jag somnade framför datorn och en måttligt förvånad flickvän! Hade däremot turen att lyckas vakna 2 timmar senare, och kunde då således säga godnatt ordentligt! Good one!

How to study: The american way! Donuts and coke are just as important to a successful night of studies, as the textbooks themselves! But that goes without saying, doesn't it?

Och självklart så erbjuds det frukost i skolan! Bakom försäljningen så står självklart elevrådet! Every day!
Kanske vore något, om inte elevrådet, så kanske Peppet på Karro? Hmm?

Efter att ha kommit hem från skolan så var jag relativt snabb med att ordna lite fredagsmys på balkongen, och mina ansträngningar resulterade i snabbnudlar, Snickers och god dryck i den varma sommarsolen!! Värt att nämna är också att Magnus Uggla dunkades för fullt på Spotify, till mina grannars stora förtret!
Som avslutning så kommer en bild från dagens "Pepp rally" i skolan, vilket bäst kan beskrivas som en scen hämtad ur High School Musical! Med det sagt så tror jag bilden talar för sig själv:
Såhär som slutkläm så får jag beklaga mig över min enorma mobil-abstinens, främst då jag får ta fram datorn och ta kort med webcam när jag vill dokumentera... Resultatet är inte alltid lysande, som ni kanske ser!
Imorgon så blir det utflykt till Daegu, som ligger i sydöstra Korea, för att besöka friidrotts VM! Inte varje dag som det hålls, såhär där man befinner sig! Kanske kan pressa fram energi till en springrunda också, vore skönt! Nu ska jag njuta av allt som fredagen har att erbjuda, fast blir nog tidigt till sängs, måste ta igen ett par timmar då jag övertrakasserad mitt tids-kreditkonto lite nu under veckan... 
Igår så fick jag en obeskrivligt trevlig överraskning, då min kära Agnes fick sin flygbiljett till Korea... Så, den 29e September beger hon sig ut på en lång resa mot Orienten! Ps, det är första gången som hon är utanför Europa...
Och på kära kalviga Montgomerys begäran så dedikerar jag en bit åt honom med att skriva att jag faktiskt saknar dig lite, och ser fram emot en härlig vinter/jul tillsammans! Nöjd? :*
To be continued, as long as it doesnt fly away ~

Kommentarer
Postat av: AgNeS

åhåååå du åt ju snickersssssss såg jag nuu, PEANUTPOWER!!

längtar gal't till den 29nde trots de ev sprutorna och läskiga chineseflygplatspersonal.

men krigarN klarar nog det där galant. no doubts !

pözz

2011-09-04 @ 13:26:02
URL: http://jagagnescecilia.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vilken trevlig blogg och fantastiskt år du har och får!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!PLEASE,,, uppdatera så ofta du har möjlighet!

2011-09-05 @ 23:24:00
Postat av: hemlig beundrare

MEN UPPDATERARÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0