Daegu WorldChampionship - SJ vs Korail

Våran 12-timmar långa dagstur till Daegu var riktigt, riktigt bra, sjukdom till trotts! Hade tyvärr oturen att vakna upp på lördagsmorgonen (hade inte varit en speciellt mysig natt...) med en misstänkt matförgiftning, eller något liknande! Fram tills cirka 23 så skulle jag plågas lite smått av magsmärtor och feber, något som inte direkt förgyllde dagen, men den blev bra ändå! Lite ska man ju allt få kämpa för sina nöjen! Dagen började med uppstigning runt 10, för att träffa diverse resekamrater från faderns jobb och bege sig via taxi mot tågstationen runt 11. Efter lite irrande och rediga försök att förklara för den förvirrade och -som standard- ej engelspråkige taxichauffören att vi skulle till Seoul Station, så anlände vi whole 'n safe för att ta tåget vid 1215. Mitt lidande av den illa-timade febern nådde sitt zenith halvvägs till Daegu, då en trött och febrig Philip satt ihopknödd i sätet bredvid en hostande Korean och tyckte att livet var lite jobbigt. Förövrigt så ska Korail ha beröm, 300 km/h i 2h helt utan problem, för ett pris som ligger under SJs. Väldigt billig öl hade dom att sälja också, ännu ett plus i kanten på en redan mycket prisvärd resa!
Framme i Daegu så utforskades stan lite smått, och har väl inte riktigt särskilt mycket att skriva om just staden, som har 3 miljoner invånare, och jämfört med Seoul så var det på gränsen till småstad... Dock så var startavgiften på taxi i Daegu 1.20:- billigare än i Seoul! Vi försökte iallafall få i oss lite mat efter resan, och kosan gick mot ett Bennigan's Steak House, där det blev Caesarsallad med en side-plate pommes hehe... Det vi inte visste då var att vi lyckats få VIP-biljetter, så när vi väl anlände till arenan så blev vi inslussade i "Premier"-tältet, där en enorm buffé väntade... Ett antal invidider i sällskapet ångrade vårat besök på Bennigan's, medans en del lät det falla i glömska...!
Idrotten i sig blev var väl ingen höjdare ur ett svenskt perspektiv, då det enda svenska hoppet för dagen åkte ut rätt tidigt, tyvärr! Usain Bolt var däremot en riktig upplevelse, antagligen de snabbaste 20 sekunderna som jag varit med om! Just som herr Bolt sprang imål som segrare så evakuerade vi, nästan snabbare än Bolt, arenan och flydde ner mot de åtskilliga raderna av taxibilar som väntade nedanför arenan för att undvika så mycket som möjligt av publikrushen! Vi tog tåget runt halv 11, var hemma i lägenheten runt 1 för att verkligen däcka isäng, lite till både William och Agnes sorg då jag lyckades somna under samtal med dessa! 
Imorgon kommer Katrin, och då blir det förhoppningsvis lite mer variation i det sociala här, samt att jag inte behöver spendera eftermiddagen ensam väntandes på fadern. Han behöver inte ta fullt lika stort ansvar gällande matlagning heller... Ska bli trevligt oavsett. Imorgon är det också Chu-sok, vilket är en slags Koreansk thanksgiving, men iallafall så innebär det höstlov för oss studerande, ska bli RIKTIGT skönt! 
Sen så är det ju faktiskt bara 3 veckor kvar tills min underbara Agnes kommer hit, det ska bli RIKTIGT trevligt! Längtar något oerhört!
Ska avsluta med en bild från Daegu som jag hade laddat upp på facebook, övriga bilder ska jag försöka hi-jacka från faderns iPhone när tillfälle ges! 

Som slutord så måste jag bara ge en liten hälsning till kamrat Knut, som jag saknar väldigt mycket och jag tycker inte att vardagen är komplett utan våra kvällspromenader! 
Nu är jag rätt sulten, och förhoppningsvis så bjuds det på något ätbart snart! Ska försöka pressa mig till att skriva ett inlägg imorgon, om jag hinner!
Until then,
To be continued, to Daegu and beyond ~


Kommentarer
Postat av: AgNeS

så fint inlägg philiop! ser framemot nästa :*

2011-09-08 @ 19:38:17
URL: http://jagagnescecilia.blogg.se/
Postat av: Anonym

Instämmer med tidigare skrivare!! Ha en bra dag och njut av livet där du är!!!!!

2011-09-09 @ 09:08:10
Postat av: AgNeS

oj... här var det tre veckor kvar! nu bara 8 dagar kvar...<3

(ooooch det pekar också på att du borde uppdatera oftare, speciellt de här sista dagarna innan jag kommer hihi! :* Vi får blogga lite när jag kommer också tror jag heho, men komigen bloggarråååååååååå :*hihi )

pusselipussssssss <3

2011-09-20 @ 20:47:15
URL: http://jagagnescecilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0