Chus(e)ok

I lördags så påbörjades Chusok, vilket är en koreansk högtid, bäst beskriven som koreansk thanksgiving. Som en korean beskrev det för mig, kort och bra; "During Chu-seok you visit your hometown, spend time with your family and pay tribute to your ancestors". Vilket kort och gott betyder att man åker ut på landet till släkten och äter mat, ungfär. För en ex-pat så innebär chu-seok ungefär att det i allmänhet är rätt tyst och lugnt i Seoul, antalet bilar och koreaner att mer än halverats. En liten bonus är ju att jag är ledig från skolan tills på torsdag, vilket ger mig ett par välbehövliga extra timmar och dagar att sova och vila på... Har en känsla av att hösten kommer gå i rasande fart, och Agnes kommer ju faktiskt om mindre än 3 veckor... Härligt!
En bild ifrån torsdagens personalfest (jag och iPhones kamera går fortfarande inte riktigt ihop...)

Nu ska vi bege oss till Insadong-market och Downtown Seoul för att besöka Insadongs trapplösa handelstorn, och kanske marschera lite på paradgatan utanför amerikanska ambassaden om vi har tid och lust...
To be continued, even when I'm out ~

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0