Ica Maxi Kumla 2.0

Godkväll! Detta blir en quickie, en liten dagsuppdatering som främst kretsar kring dagens gourmet-upplevelser! Det är också en liten present till min flickvän och mina kamrater, vem tackar nej till lite kvällsläsning?
Fredag, det börjar dra ihop sig till skolstart, och min karriär som "ex-pat" börjar ta form, 2 veckor på tisdag sedan man flydde landet. På tisdag börjar jag också skolan, vilket antagligen kommer bli RIKTIGT spännande. (Inom parentes så blir jag också 17 år fyllda på måndag nästa vecka) Tiden börjar flyga iväg från en, och dagarna börjar få samma fart som hemma i Sverige. Känns på sätt och vis rätt skönt.
Då det snart är dags för skolstart (hmm...) så bestod den första halvan av dagen (mitt dagsschema, övriga hade redan varit uppe flertalet timmar...) utav en redig storhandel på E-mart, vilket helt enkelt är Wall-mart, fast i Korea. För er som inte besökt Wall-mart så tänk er ett gigantiskt Ica Maxi, där dom säljer exakt allt som finns. Skolböcker, färsk fisk, kläder, kostymer, möbler, skidutrustning you name it! Finns t.o.m. en liten zoo-hörna där det finns prima hamstrar, akvariefiskar och fåglar till salu! Dom säljer däremot inte vapen, men vem behöver det när man kan köpa en fågel istället? Hektiskt tempo, pop-musik, mycket folk, högtalare/mikrofoner, rejäla horder med personal samt varma smakprover i varje "korridor" gör upplevelsen ännu mer spännande. Däremot så föredrar jag nog E-mart jämfört med Sköllerstahandlarn.
Väl hemma från storhandeln så fick jag uppleva en helt ny smakupplevelse, som jag faktiskt inte, av någon anledning, inte testat förut; sushi! Sushi i stora mängder dessutom! Fadern styrde mot den lokala affärsgata som ligger nedanför området där vi bor, och nere i en källare så fanns det en riktigt mysig liten japansk restaurang. 
Där bjöds det på klassisk sushi, miso soppa samt en jävligt stark kycklignrätt. Pictures will follow.
Våran redigt starka kycklingrätt, som faktiskt, inte hade något speciellt namn utan helt enkelt hette "Hot grilled chicken" eller något liknande. Tyvärr så kunde vi inte få någon större hjälp av servitrisen, då hon ej var engelsk-talande och förde sig med ett leende och konstanta nickningar. Men gott var det!
Uppdateringen avslutas med en sedvanlig tribut till Agnes, denna gång är det dock ingen moped utan ännu mer mat. Nudlar, korv och sallad, sånära ett Brånsta-meal man kan komma, fast Korean style!
Nu lockar sängen återigen, får se vad morgondagen har att bjuda på för läckerheter! Antagligen blir det lite träning, mat och kanske om jag har tur, så mitt livs första övningskörning!
To be continued, oh yes it will ~

Kommentarer
Postat av: Anonym

ÅÅÅh, vad är det för fel på Sköllersta handlar´n förutom att de inte har ngt större sortiment och definitivt inga hamstrar!! Allt (måltider) ser och låter så GOTT! Ser fram emot fortsättningen...... ( man blir lätt avis,ok bara lite).

2011-08-12 @ 21:15:47
Postat av: AgNeS

Hahaha vilken fin och klockren uppdatering du gjort! Det måste ju i Korea finnas förutom Ica Maxi Kumla 2.0, x antal gånger "2.5 kumla" i befolkning, inte sant? ;)

Och om JAG har tur så sätter sig mr pedersen inte bakom ratten i den där staden!!, men men, dö inte bara. Träning ska nog bli av här hemma också förövrigt imorgom. Köttarrååååå!

2011-08-13 @ 00:57:50
URL: http://jagagnescecilia.blogg.se/
Postat av: Anonym

HejSvejs! På tal om bilkörning, är det höger eller vänster körning? Samma kör-regler som i Svedala?? TAKE CARE!!!!!!!!

2011-08-13 @ 19:02:51
Postat av: Anonym

LYCKA TILL med skolan!!! Vad heter den och hur många elever?!En ny och förmodligen annorlunda erfarenhet än den du har fr den svenska gymnasieskolan. Hoppas att du med både bild och text fortsätter berätta om din vardag och nya erfarenheter ÄVEN om skolan kanske kommer att ta mkt av din tid ett tag framöver! KRAM.

2011-08-15 @ 20:58:27
Postat av: AgNeS

ja med brett inkluderade jag också dig i den här sovhistorian. vi vet ju hur det har gått när vi försökt sova i min gamla ellerhur? (iof så blir täcket aldrig taget.. POSTITIVT) men mr philioop kan ju inte direkt få nån sömn. ELLERHUR`?? dääääärjaaaa ;)

2011-08-21 @ 15:11:50
URL: http://jagagnescecilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0