Godmorgon och godnatt.

Det mer ordinära livet här i Seoul har äntligen kommit igång känns det som. Gårdagen var ovanligt aktiv, och bestod faktiskt utav fysiskaktivitet och en stor mängd utomhusvistelse. Ovanligt för att vara mig, även hemma i Sverige. Och ni som känner mig lite bättre har antagligen svårt att tro mig när jag säger att jag både var ute och solade i 2 timmar, OCH tog en joggingrunda. Vilket resulterat i en extrem träningsverk. Tyvärr så kunde jag ju inte få njuta av att jag pressat mig ut och sportat, utan min kära lilla flickvän var självklart tvungen att upplysa mig om att det var första gången jag var ute, samt att hon också sprungit, dessutom snabbare och längre.
Under min lilla ensamsolning uppe på taket, som bestod utav Sabaton på mitt snodda Spotify Premium account, en burk cola samt ett par måttligt förstora svarta shorts, så fick jag äran och tillfället att presentera mig för Sydkoreas f.d. Vice Utrikesminister, som tydligen bor 2 våningar över oss. Av någon anledning så hade han vägarna förbi upp på taket, där jag satt och stekte mig själv i den underbara 35 gradiga värmen (tänk luftfuktighet...), och en lagom chockad Philip fick fram en snabb halvdan bock/nick. Han klättrade sen över räcket, gick runt lite ute på taket och gick sedan in igen, efter ännu en bock/nick. Funderar på vilket intryck man gett.
Jag gav mig också ut på ett redigt äventyr mer känt som koreanskt frisörbesök. Med hjälp av korta engelska fraser, konstant leende, diverse handgester och ett ständigt tjatande om att jag inte var mohican som jag var ute efter så slutade det väl. Sen att det kostade 35 kronor gör mitt risktagande lite mer försvarbart.
Lite välförtjänad och mega-amerikansk Mountain Dew efter en redig promenad, som inte var så långt ifrån bergsbestigning, i San Francisco-liknande backar, 35 gradig värme och 80% luftfuktighet.
Nu skall vi bege oss över till nästa hus på spansk afton, men först så ska jag försöka hinna med en dusch och en liten Skype session med Aggan. Finns ingen slut på äventyren.
Tough life in Asia, to be continued.

Kommentarer
Postat av: AgNeS

Hahaha min knasige men mycket snygge pöjk (a), vad skills du har med att blogga & vad fint håret blev! Även stolt över prestationerna du utförde igår ska du veta ;)

2011-08-06 @ 10:47:16
URL: http://jagagnescecilia.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vilken intressant läsning och fina bilder, härlig blandning av färg- och svartvita bilder/kontraster!SUPER!!!!

2011-08-07 @ 19:15:02
Postat av: knut

fett, se till att hålla den uppdaterad. saknar dig brauw!

2011-08-08 @ 10:01:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0