Everyday life.

Nu har vardagen kommit igång på riktigt här borta, och det känns på sätt och vis skönt. Har varit dåligt med uppdateringar nu, men har verkligen haft fullt upp med allt som har varit kring skolstart etc... Samt att mobilen har lagt av, vilket minskar fototillfällena avsevärt, tyvärr! Men ska försöka hålla igång detta, då det både kanske är intressant för er att få reda lite på om hur livet i Asien flyter på, men också rätt skönt för mig att skriva av mig lite. Jag går på en helt amerikaniserad skola, Seoul Foreign School, med runt 1000 elever, från dagis till gymnasiet... Hela skolan är som hämtad ur en American Pie-film, amerikanska lärare med flaskbottnar till glasögon, omatchade och måttligt förstora kläder, en enormt störande klassrums klocka, nästan löjligt mycket läxor och regler/disciplin som är från en annan värld. Väldigt mycket bibel i det hela också, vilket skapar en rätt spännande atmosfär, speciellt för mig som starkt förnekande atheist. Maten och matsalen är också som man lärt sig i alla amerikanska filmer... Ta/köp vad du vill, alltifrån pizza till koreanskt, fast det är ingen höjdare jämfört med svensk skolmat!
Vårrullar med fried rice... Rätt gott om man har på överflödigt med Tabasco och soya!!
Allt som allt så måste jag säga att jag saknar Sverige, Örebro och Karro oerhört mycket, men men, det finns nog kvar när jag kommer hem! Inte varje dag man får chansen att åka ut på äventyr, även om det är långt ifrån nära och kära<3
Ska försöka bättra mig med uppdateringar, bara veckorna kommer igång lite mer! Imorgon så är det "Junior Retreat", vilket betyder att åk 2 beger sig mot en strand som ligger ca 2 timmar bort, så so long!

To be continued, I hope ~

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej min vän,

ooootroligt trevligt att läsa din blogg och få följa din vardag och dina äventyr i detta land långt långt långt långt borta!

Men ditt år i detta främmande land kommer när du väl kommer in i allt och finner dig till rätta att gå väldigt fort, SSSÅÅÅ ta väl hand om detta år och gör/njut och upplev så mkt du kan för det är en fantastisk möjlighet att få vara med om det du får!!

GLÖM inte att skriva och berätta/dokumentera. Du skriver väldigt personligt och med humor. TREVLIG LÄSNING!!!!!!!!

2011-08-24 @ 19:10:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0